Beyoncé is de invloedrijkste ster op social media. Elke post die zij plaatst heeft een potentiële commerciële waarde van een miljoen dollar.
De zangeres heeft niet de meeste volgers op social media, volgens Entertainment Weekly staat zij zelfs slechts op de 22e plek van meestgevolgde sterren. Maar onderzoekbureau D’Marie Analytic plaatste haar bovenaan de lijst na een analyse waarin ook onder meer interactie, clicks en bereik meetelden. Volgens een woordvoerder van het bureau bereikt Beyoncé haar status door de inhoud van haar posts. "Haar spaarzame primeurs van exclusieve content veroorzaken zo'n gekte onder haar publiek. In deze dagen, is minder echt meer", verklaart hij tegenover Time.
Beyoncé brak deze winter het instagramrecord met de bekendmaking van haar tweede zwangerschap. Een post waarin ze de komst van haar tweeling aankondigde, werd bijna 11 miljoen keer geliked. Op haar negende huwelijksdag dinsdag poste ze een stukje van een video die in z'n geheel te zien is op het muziekplatform van echtgenoot Jay Z. De clip werd zes miljoen keer bekeken.
Selena Gomez eindigde op de tweede plaats in de lijst. Haar posts zouden zo'n 775.000 dollar per stuk waard zijn.