In de race om de Ster Gouden Loeki Aller Tijden doen nog twaalf commercials mee. Een vakjury heeft ze uitgekozen. De Ster, die dit jaar vijftig jaar bestaat, komt met deze prijs voor de populairste tv-reclame die het meest in ons
geheugen is blijven hangen. De winnaar wordt op 25 november bekendgemaakt.
De overgebleven commercials zijn volgens de jury 'gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben’. Een onafhankelijk publiekspanel beoordeelt de genomineerden en kiest uiteindelijk de winnaar.
De twaalf genomineerden zijn: Bommetje (Melkunie, 1997); Der Rudi (Heineken, 2002), Goeiemoggel (KPN, 2007); Klok (Centraal Beheer Achmea, 1989); Lekker lang bellen (Telfort, 2012); Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (Fiat, 1983); Olifant (Rolo, 1996); Petje Pitamientje (Calvé, 1985); Pietertje (Calvé, 2010); Stoplicht (Fruit Joy, 1996); Walk-in-fridge (Heineken, 2009) en Zwanen (KLM, 1995).