Het is tijd voor de verkiezing van de slechtste slogan van het jaar. Dat betekent weer vooral lachen om de knulligheid van anderen. Zo wonnen er de afgelopen jaren ondernemers met spreuken als 'Zit je haircut', 'Iedere paal gaat erin' of 'Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord'. De verkiezing vindt voor de zesde keer plaats en is een initiatief van universitair docent Communicatie- en Informatiewetenschappen Christine Liebrecht en journalist Tefke van Dijk. Dit jaar zijn er weer tien pareltjes van foute slogans gevonden. Je kunt nog op de allerslechtste slagzin tot 14 december. Dit zijn de tien genomineerden:
- Wij zeggen geen chardo-nee tegen de borrel. (café Lokaal de Ruyter, Nijmegen)
- Haring is caring. (visboer Vis en meer, Castricum)
- Alles om uw poes mee te verwennen. Ook als u een kater heeft.(kattenspeciaalzaak 4 Cats, Amsterdam)
- Voor iedere gleuf een doos. (Monnis verpakkingsmaterialen, Lelystad)
- Een doos is een doos is nooit zomaar een doos. (Smurfit Kappa karton, Helmond)
- Goed dakonderhoud is geen pre, maar een feit. (Maarssen Onderhoudsbedrijf, Maarssenbroek)
- Wees geen domme gans, steun de Dierenambulance. (Dierenambulance, Amsterdam)
- Wat knort mijn mage! 50 jaar Bram Ladage! (frituur Bram Ladage, Rotterdam)
- We make it transpossible. (transportbedrijf H. Essers, Genk)
- Van kop tot kont, worst in de mond. (molen De Korenbloem, Mill)