De AH-reclame voor het WK voetbal is bijna een kerstcommercial, zo zoet, maar precies goed voor dit beladen WK. "Waar we ook zijn, we zijn thuis", klinkt het. En het gastland Qatar wordt angstvallig vermeden door zanger Flemming, rapper Typhoon en Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk.
Rivaal Jumbo maakte afgelopen week nog een uitglijder door een stel dansende bouwvakkers te tonen. Dat zorgde voor een storm van kritiek op sociale media. De locatie van het toernooi is omstreden vanwege de slechte werkomstandigheden voor de arbeidsmigranten die de stadions moesten bouwen. Jumbo besloot na de ophef per direct met de reclamespot te stoppen en bood excuses aan.
Albert Heijn gaat voor een veiligere weg. "We zijn geen sponsor van de FIFA noch van het WK in Qatar. Albert Heijn zal ook niet op het WK in Qatar aanwezig zijn", benadrukte de keten eerder al in een verklaring. Albert Heijn is wel officieel partner van voetbalbond KNVB.