Het Haagse museum COMM trok in 2018 slechts 23.000 bezoekers, een klein museumpje dus. Toch verdiende directeur Tobias Walraven meer dan de minister-president én meer dan de meeste andere museumdirecteuren. Dat ontdekte onderzoeksplatform Het salaris van Walraven lag tussen de 255.000 euro (in 2016) en 181.000 (in 2018). Dat is nog niet alles. In 2017 deed hij voor ruim 4 ton zaken met marketingbedrijven waar hij zelf bestuurder en aandeelhouder van is. Voor de heropening in dat jaar gaf COMM, voorheen het museum voor communicatie, 9 ton uit aan marketing. Ter vergelijking: het Rijksmuseum gaf voor de heropening in 2013 'maar' 1,2 miljoen euro uit aan marketingkosten. De kosten zijn opmerkelijk hoog voor een museum dat in 2016 een balans had van nog geen 2 miljoen euro, een personeelsbestand van 16,7 fte en amper 26.000 bezoekers, schrijft Follow The Money. Ondertussen staat het museum op omvallen.