Alles wat met bitcoin en blockchain te maken heeft is hip. Daar kan een koersdipje niets aan veranderen. Duidelijk teken is dat bedrijven een nieuwe strategie hebben gevonden om hun beurskoers een beetje op te kalefateren: ze veranderen hun naam in iets blockchain-, crypto-, bitcoin-achtigs. Hilarisch voorbeeld is Long Island Iced Tea Corp. Het bedrijf heet nu Long Blockchain. En vraag niet waarom, want ze maken nog steeds gewoon ijsthee en daar komt geen blockchain aan te pas. Toch schoot de koers met 450 procent om hoog. De ijstheemakers zijn niet de enige die met een goedkoop marketingtrucje hun koers de hoogte instuwden. Biotechbedrijf Bioptix heet voortaan Riot Blockchain en werd daardoor plots vier keer zoveel waard op de beurs. Drankproducent SkyPeople Fruit Juice deed hetzelfde. Het bedrijf maakt voortaan sapjes onder de naam Future Fintech. Het was goed voor een stijging van de beurswaarde met 200 procent. Meestal laten deze bedrijven hun woordvoerder nog iets zeggen als: "We zien grote kansen in blockchain" of zetten ze een dochterbedrijf op dat iets met blockchain moet gaan doen, maar in de praktijk is het niet veel meer dan een naamsverandering.