Het detail in het Starbucks logo dat je niet zag

Economie
donderdag, 25 januari 2018 om 17:57
schermafbeelding 2018 01 25 om 175250

Toen Starbucks in 2011 het logo opnieuw liet stylen waren de ontwerpers toen het klaar was niet tevreden en de proefpersonen ook niet. Er werd daarom een kleine, amper zichtbare, maar effectieve verandering aangebracht: de zeemeermin in het midden was helemaal symmetrisch. Dat maakte het logo te clean, te onpersoonlijk. Dus werd ze een heel klein beetje minder perfect gemaakt. “Ze was te symmetrisch, dus hebben we haar ene gezichtshelft wat anders gemaakt als de andere,” zegt de eindverantwoordelijke voor het ontwerp. Zo staat haar neus een tikkeltje scheef - een fractie lager aan de rechterkant. Ook is er aan die kant wat meer schaduw tussen haar gelaat en haar kapsel. “Het zijn kleine aanpassingen, maar ze voelde meteen een stuk menselijker, minder zoals een perfect masker. Ik ben er echt van overtuigd dat net die imperfecties haar zo succesvol maken.”

Bron(nen): Readers Digest HLN