McDonald's haalde in de maand juli een extra omzet van 5,7 procent en The Atlantic weet hoe dat komt: op het goede moment (hete zomer) kwam de fast food keten met een ijskoud vruchtendrankje dat er in ging als koek. Met drank is veel geld te verdienen. En McDonald's kan de marges nog groter maken dankzij zijn schaalgrootte. Ook mag het best iets minder lekker zijn dan elders - niemand gaat immers naar McD voor een onvergetelijk eet- of drinkmoment.
Wat ook belangrijk is: goedkoper zijn dan de buren. Dus als zo'n vruchtendrankje elders 4 dollar kost, kan ie bij McDonald's niet duurder zijn dan 3 dollar.
Deze zomer was het vruchtendrankje uit de blender met veel ijs dus een groot succes. Mensen komen helemaal verhit binnen en dan drinken ze liever iets dat uit ijs bestaat dan een drankje met ijs erin. En ook handig: als je de consument zo'n fruitdrankje voorzet, denkt hij dat hij gezond bezig is. Toch vervuld van enig schuldgevoel om de Big Mc die hij zojuist bestelde, neemt hij dit drankje erbij. Weliswaar met 73 procent meer calorieën en 30 procent meer suiker dan in de Cola, maar weet die consument veel...
Bron(nen): The Atlantic