CLICHY (ANP/BLOOMBERG) - Cosmeticaconcern L'Oréal blijft last hebben van een zwakke vraag uit China naar zijn cosmetica- en verzorgingsproducten. In eerdere kwartalen viel de omzet in dat land ook tegen. Onder de streep gingen de totale opbrengsten van L'Oréal wel omhoog, geholpen door meer inkomsten uit Europa en Noord-Amerika.
De verkopen in Noord-Azië, waaronder China, gingen met 6,5 procent omlaag. Analisten hadden volgens persbureau Bloomberg juist op een stijging van meer dan 2 procent gerekend. Hoewel de situatie in China "uitdagender" wordt voor het bedrijf, gelooft topman Nicolas Hieronimus wel dat het land in de toekomst weer meer kan opleveren. Zo zegt hij te hopen dat steun van de overheid het consumentenvertrouwen in China zal opkrikken.
In andere landen deed L'Oréal het beter. De totale omzet in het derde kwartaal steeg met 3,4 procent tot bijna 10,3 miljard euro. De meeste omzet werd behaald bij het luxesegment van het bedrijf. Daaronder valt bijvoorbeeld de verkoop van de cosmetische producten van Yves Saint Laurent, Lancôme en Diesel. Ook de relatief dure zeep van Aesop en de huidverzorgingsproducten van Kiehl's zijn bij deze tak ondergebracht.