Wordt dit een nieuwe reclametrend in de VS? Aanstaande moeders sluiten een contract met , een website die adverteerders in staat stelt een babynaam te kiezen in ruil voor geld. Belly Ballot is een website over babynamen, waar je bv. een top 5 kunt samenstellen van babynamen en je familie en vrienden kunt laten stemmen welke ze de mooiste vinden en meer van dat soort geintjes. Laatst hielden ze een wedstrijd waarbij ze een aanstaande moeder zochten, die bereid was om haar rechten op naamgeving af te staan in ruil voor het prijzengeld. De winnares is een vrouw uit Los Angeles, en ze verdiende er $5000 aan. Adverteerders gaven namen op die zij willen promoten, maar de uiteindelijke naam wordt gekozen door de bezoekers van de site en is nog niet bekend. De , een collectief van verantwoordelijke christelijke burgers die pleiten voor een traditionele opvoeding en het welzijn van kinderen, is er op zijn zachtst gezegd niet blij mee. 'Dit is onverantwoord ouderschap, zo simpel is het', zegt woordvoerder en mede-oprichter Kasey Candela. Rosa Cee roept nu burgers op om de plannen (en die van toekomstige adverteerders) te boycotten.
Bron(nen): Reuters Belly Ballot Rosa Cee