Telegraaf Media Groep (TMG) is vorig jaar opnieuw in de rode cijfers beland. De advertentiemarkt ging nog harder achteruit dan verwacht en toont geen tekenen van herstel. Dat liet het mediabedrijf dinsdag weten.
TMG boekte vorig jaar een nettoverlies van 15,1 miljoen euro. Een jaar eerder eindigde het moederbedrijf van onder meer dagblad De Telegraaf en socialenetwerksite
Hyves al 32,6 miljoen euro in het rood. De omzet bleef dankzij overnames gelijk op 577,2 miljoen euro. Op vergelijkbare basis daalden de opbrengsten echter met 36 miljoen euro. Het bedrijf schreef vorig jaar 41,7 miljoen euro af, waaronder 36,5 miljoen euro op Hyves
Door de slechte advertentiemarkt moet TMG zijn voorgenomen bezuinigingen naar eigen zeggen sneller doorvoeren. Het bedrijf keert geen dividend uit over 2012 en liet de omzet- en winstdoelstellingen voor 2016 los. Verder wordt bekeken wat de opties zijn voor puzzelproducent Keesing.