LONDEN (ANP) - Unilever weet weer meer voedingsmiddelen en verzorgingsproducten te verkopen. Na een periode waarin het bedrijf achter merken als Knorr, Dove en Calvé de omzet vooral dankzij duurdere producten zag stijgen, neemt nu het volume voor het tweede kwartaal op rij toe.
In de eerste drie maanden van het jaar kwam de omzet uit op 15 miljard euro. Na een correctie voor wisselkoersen en de verkoop van bedrijfsonderdelen komt dat neer op een stijging van 4,4 procent. De hoeveelheid verkochte producten groeide daarbij met 2,2 procent, een iets sterkere toename dan in de laatste maanden van 2023.
Nadat de inflatie twee jaar geleden hard opliep, hadden grote fabrikanten van A-merken in de supermarkt last van consumenten die zuiniger werden. Door stevige prijsverhogingen verloren ze terrein aan huismerken. Ook in het eerste kwartaal van dit jaar stegen de prijzen bij Unilever. Die toename van 2,2 procent was wel veel lager dan in voorgaande kwartalen.