UTRECHT (ANP) - Telecombedrijf VodafoneZiggo lijkt in het derde kwartaal nog niet te hebben geprofiteerd van het verwerven van de uitzendrechten voor de wedstrijden in het Europees voetbal. De omzet bleef nagenoeg gelijk vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Het aantal mobiele klanten steeg in het derde kwartaal met 12.000, maar het aantal internetklanten op de vaste consumentenmarkt nam af met 25.500. Het operationeel bedrijfsresultaat steeg met 0,8 procent tot 480 miljoen euro. Dit kwam volgens het bedrijf voornamelijk door "solide kostenbeheersing, ondanks de uitzendkosten van de voetbalwedstrijden in het UEFA Europees voetbal en collectieve salarisverhogingen".
Volgens financieel topman Ritchy Drost ziet VodafoneZiggo inmiddels "een positieve impact op onze merkvoorkeur" door de uitzendrechten van de UEFA-wedstrijden. Volgens hem is de telecommarkt "zeer concurrerend" met veel "diepe prijs- en productpromoties". VodafoneZiggo ligt op koers om de financiële doelstellingen voor 2024 te halen, stelt Drost.