Van Dobben mag geen van Dobben meer heten in de winkel. Dat is een tamelijk krankzinnige voorwaarde die de Nederlandse Mededingings Autoriteit (NMA) stelt aan de fusie tussen snackfabrikanten Ad van Geloven en Royaan, waar Van Dobben toe behoort. In de groothandel, snackbars en andere horeca mag het merk nog wel worden gebruikt. Arnold van Dobben, die geen financieel belang meer heeft in het bedrijf, begrijpt niets van de eis van de NMA. 'Als we nou ons hele merk Van Dobben moesten verkopen, dan begrijp ik het nog wel', aldus de telg uit de krokettendynastie. 'Dit is een merk doormidden hakken waaraan decennia is gewerkt en dat nu nooit meer voor een goede prijs van de hand is te doen', klaagt Van Dobben. De zoon van de oprichter kan de fusie echter niet tegenhouden.
Arnold van Dobben, zoon van de oprichter van de beroemde krokettenfabrikant, wil niet dat de merknaam Van Dobben verdwijnt. Dat zegt hij woensdag in de Telegraaf.