Netflix brengt volgend jaar ongeveer tachtig films uit. De streamingservice wil daarmee volgens contentdirecteur Ted Sarandos de schaal waarop het eigen films aanbiedt gelijktrekken met de serieproductie.
Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers verklaarde Sarandos tegenover investeerders dat het gaat om films met uiteenlopende budgetten, "van de Sundance-hit van een miljoen tot aan het veel grotere werk". Hij noemde volgens Variety als voorbeeld van die laatste categorie The Irishman, de film van Robert De Niro met een budget van 46 miljoen dollar (39 miljoen euro).
Netflix heeft voor 2018 zo'n 7 tot 8 miljard dollar (5,9 tot 6,8 miljard euro) gereserveerd voor het maken van films en series. Eerder had de streamingservice aangegeven dat dat 7 miljard was. In 2017 gaf Netflix 6 miljard uit aan content.
De bazen van Netflix gingen tijdens de presentatie ook nog even in op het vertrek van Disney van de streamingdienst. De studio start zelf een videoplatform. "Wij moeten inhoud bieden waar onze abonnees niet zonder kunnen. Of onze partners voor ons produceren of met ons concurreren is hun keuze", zei Sarandos. De CEO van Netflix, Reed Hastings, benadrukte dat Disney zeker internationaal geen belangrijk merk voor de streamingservice was. "Buiten de VS zitten zij alleen in Canada, Australië en Nederland in het pakket. Disney is een veelbetekenend merk, maar we hebben het internationaal tot nu toe prima gedaan zonder ze."