Het is niet alleen die niezende en snotterende collega naast je die je kan besmetten met ziektekiemen. Je werk kan je ook op andere manieren letterlijk ziek maken. 1. Slechte stoelen, een computerscherm dat scheef voor je staat en een verkeerde tafelhoogte veroorzaken rug- en nekpijn en gewrichtspijnen in het algemeen. 2. Gebrek aan controle maakt je depressief. Stel: je wordt niet meer uitgedaagd, leert niks nieuws en staat machteloos want je kunt de situatie niet veranderen. Dit maakt je depressief. 3. Dreigende deadlines maken je gestresst en dat is slecht voor je hart. Stress kan onder meer een hoge bloeddruk en hartaanvallen veroorzaken. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de mensen hun baan toewijst als grootste stressfactor. 4. Ziektekiemen in de kantine. Je zieke collega die koffie haalt en vervolgens jouw kop aanraakt met vieze handen. Of de deurklink van de ijskast, die jij vervolgens opent met de hand waarmee je later een broodje eet. Verkoudheden zijn zo opgepikt. 5. Je 24-uurs beschikbaarheid zorgt voor een gebrek aan slaap. Je telefoon en e-mails vlak voor het slapen gaan checken; wie doet dat niet. Het licht van het scherm maakt je weer alert, je kunt niet slapen en komt de volgende dag moe op kantoor aan. Te weinig slaap kan leiden tot onder meer gewichtstoename en geheugenproblemen. 6. De computer schaadt onze ogen. We knipperen te weinig als we naar een scherm staren. Onze ogen worden droog, je ziet waziger of krijgt hoofdpijn. Uit een studie blijkt dat 64 tot 90% van de mensen die met computers werken, deze problemen ervaren. Lees wat je kunt doen om deze problemen te voorkomen.
Bron(nen): Huffington Post