In New York is de verkoop al verboden van grote bekers cola en andere suikerrijke frisdranken in restaurants, theaters, bioscopen, stadions en bij straatkarretjes. Maar thuis willen kinderen nog steeds zoete frisdranken. De bewustwording van
obesitas bij kinderen is in de VS nog maar net op gang gekomen, en de statistieken zijn verontrustend: een op de drie kinderen is zwaarlijvig en verwacht wordt deze generatie kinderen korter leven dan hun ouders. Niet-suikerhoudende dranken, zoals water, zijn gewoon niet cool genoeg voor kinderen, zegt Rose Cameron, een moeder in New York, in het Amerikaanse zakenblad
Forbes. "En de rest bevat kleur-en zoetstoffen." Ze probeerde van alles om haar twee zoons van de frisdranken af te houden, omkoping, een beetje citroen of sinaasappel in het water, maar niets werkte. T
oen Cameron, een voormalige reclamevrouw, water in een grappige, kleine container deed, vonden haar kinderen wel cool. Het idee dat ze toen kreeg konden de grote frisdranken niet bedenken: een gezonde drank door en voor kinderen en die ze ook nog cool vinden. In 2008 lanceerde ze WAT-AAH!, water voor kinderen. Haar zonen kozen de kleuren, de stijl en de gestroomlijnde vorm van fles. Ze speelden zelfs in de eerste commercials voor WAT-AAH! Cameron begon met de verkoop WAT-AAH! uit de kofferbak van haar auto. Ze ging van deur tot deur. Nu heeft haar bedrijf 30 fulltime werknemers en vijf stagiairs en verkoopt ze WAT-AAH! in meer dan 10.000 winkels in de VS. Volgens Cameron betekent haar bedrijf meer dan het maken van winst. "Het helpt kinderen gezond te blijven." WAT-AAH! is de sponsor van de 'Let's Move! Flash Workout', een van Michelle Obama's anti-obesitas-projecten, en het is betrokken bij een aantal andere programma's die kinderen helpen een gezonder leven te lijden.