Vrouwen die hun seksleven willen 'verrijken' met attributen en lingerie, kunnen vanaf zaterdag terecht bij de eerste 'Flagship Store' van Pabo in
Amsterdam. Het bedrijf, vooral bekend van de erotiekcatalogus, mikt met de nieuwe winkel volledig op vrouwen. 'Het is geen donkere groezelige seksshop met cabines en een bioscoop, maar juist een heel vrouwvriendelijke omgeving met lichte kleuren', vertelt Linda Blommaert van Pabo. Het gaat volgens haar om 'een hele nieuwe winkelervaring', gericht op beleving. 'De toys staan op de juiste manier uitgestald. Vrouwen vinden het fijn de speeltjes eerst vast te kunnen houden en er aan te snuffelen', zegt Blommaert. Pabo richtte zich tot voor kort vooral op mannen. 'Maar de laatste jaren wordt de markt voor erotische speeltjes gedomineerd door vrouwen', weet Blommaert. Volgens Pabo, het grootste erotiekpostorderbedrijf in Europa, waren vrouwen vorig jaar goed voor 70 procent van de omzet. De onderneming, onderdeel van het Duitse erotiekconcern Beate Uhse, is dit jaar 30 jaar actief in Nederland.