In de VS was het 11 oktober nationale 'Kom uit de Kast' dag. Op die dag wordt gevierd dat in 1988 in Washington 500.000 Amerikaanse gays en lesbo's demonstreerden voor homorechten. Op Madison Avenue in New York waar de grote Amerikaanse reclamebureau's kantoor hielden werd jarenlang geen notie genomen van de belangrijke en vaak rijke doelgroep. Dat veranderde eind jaren tachtig toen Absolut wodka een campagne begon speciaal gericht op homoseksuelen. geeft een overzicht van hoe adverterend Amerika langzaamaan de doelgroep ging ontdekken en daarop inspeelde. Toen betekende het woord 'gay' zonder enige bijbetekenis 'happy' 3 jongemannen in pyjama's in de slaapkamer. Volkomen onschuldig. Absolut Vodka kwam als eerste met een campagne gericht op homo's, o.a. in het blad 'After Dark' Amtrak. Ride with Pride. Gelijke rechten zijn meer dan alleen seksualiteit. Het is een doelgroep in het grote geheel van de maatschappij geworden. Kijk voor de andere 11 advertenties op waaronder een van McDonald's die alleen in Frankrijk uitkwam. McDonald's USA was te christelijk.