De trends op Instagram, toch de graadmeter voor wat hip en in de mode is, laten zien dat de gezondheidshype op zijn retour is. Niet langer voeren avocado's, eiwitshakes en havermout de boventoon, nee, we tonen liever dat we genieten van een biertje, chocola of koffie. Dat blijkt uit onderzoek van de Chinese telefoonfabrikant Huawei, die voor Europa uitzocht welke voedingsmiddelen het meest op de foto zijn gezet. De top vijf bestaat uit chocola, koffie, kaas, fruit en wijn. In Nederland staat het biertje op nummer 1.Ook smoothies zijn geliefde foto-objecten. Wat opvalt is dat er in 2017 een einde lijkt te zijn gekomen aan het gezondheidsgezemel. We vinden het niet interessant meer om te tonen hoe ongelooflijk #healthy we bezig zijn, maar laten liever zien dat we het fijn hebben door foto's te delen van high teas, wafels of ijs. In andere landen denken ze daar hetzelfde over. Zo zijn in Spanje tapas het meest gefotografeerd en plaatsen de Italianen het liefst kiekjes van pizza's online. Er is één volk dat de hele top 3 heeft gevuld met alcoholische versnaperingen en dat zijn de Ieren met Guiness op een, bier op twee en whisky op drie.