Drankfabrikanten overwegen om te stoppen met adverteren op
RTL als de zender het zuipprogramma 'Oh Oh Daar Gaan We Weer' niet van de buis haalt, schrijft . De veelbekeken reality-serie over een groep Haagse jongeren op vakantie zou "overmatig alcoholgebruik faciliteren en zelfs aanmoedigen." Ze kunnen zich een zoenpartij van de vorige nacht niet meer herinneren, kotsen een taxi onder en ploffen naast hun bed in plaats van erin. Zuipen, zuipen, tot we kruipen, is het credo van de Hagenezen. De alcohol-industrie vindt het maar niets. Biermerk Grolsch zegt RTL desnoods te boycotten. "We adverteren sowieso niet rond dit programma, maar er überhaupt niet adverteren? Dat is niet ondenkbaar en serieus een optie ja'', laat een woordvoerder weten in de krant. Jake Hampel, manager van de jonge realitysterren in het programma, reageert: "STIVA (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie, red.) kan van dit moment weer gebruik maken om campagne te voeren. Maar de grootste zorg ligt echt bij de kids die illegale zuipketens bezoeken, indrinken op schoolfeesten en thuis wel toestemming genieten om bier, wijn en sterkere
drank te nemen.''