Endemol maakt realityserie over Marsproject

Media
maandag, 02 juni 2014 om 17:24
welingelichtekringen header 1
Het moet het grootste media-event ooit worden: de realityserie over het Mars One-project. En Britse dochteronderneming van Endemol, Darlow Smithson Productions (DSP), heeft de exclusieve rechten voor het uitzenden van de selectieprocedures en trainingen weten te bemachtigen. In 2015 is naar verwachting de eerste aflevering te zien. Waarschijnlijk zullen in 2025 vier mensen, twee mannen en twee vrouwen, op Mars landen om daar een bewoonbare ruimtekolonie te stichten. De Marsvaarders keren nooit meer terug naar huis. Elke twee jaar zouden er weer vier nieuwe mensen naar de rode planeet afreizen. Het idee is dat de hele wereld de selectieprocedure, de trainingen en het leven op Mars kan volgen. De selectie bestaat nu uit 705 deelnemers. Daaruit worden volgend jaar waarschijnlijk drie tot zes teams van vier personen geselecteerd. Die zullen zeven jaar lang een training volgen. Waarschijnlijk mag de kijker kiezen welke vier uiteindelijk naar Mars mogen. Bij de 705 deelnemers zitten nog drie Nederlanders. De meeste deelnemers komen uit de VS, Canada, India en Rusland. Het Mars One project is bedacht door twee Nederlanders. Het kost ongeveer 5 miljard euro. De opbrengsten van de tv-serie moeten de kosten deels dekken. Binnenkort wordt bekend hoe het tv-programma er precies uit gaat zien.
Bron(nen): AD NOS