Enschede heeft zeker 7 miljoen euro verdiend aan de komst van het Glazen Huis van de benefietactie Serious Request van 3FM. Het evenement heeft een half miljoen bezoekers getrokken. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige schattingen van Enschede Promotie, meldt de regionale krant Tubantia vrijdagavond op de website. 3FM-dj's Giel Beelen, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra verbleven zes dagen in het Glazen Huis op de Oude Markt in Enschede. Ze maakten non-stop radio zonder daarbij te eten. De actie leverde ruim 12,2 miljoen euro op voor moeders in oorlogsgebieden. Gemeente, politie en promotiestichting zijn uiterst tevreden over de proef met crowd control, waardoor tijdig kon worden ingegrepen. Zo kon enkele keren ruim op tijd de Oude Markt worden afgesloten. Social Media als Twitter waren daarbij een welkome aanvulling. Retweets zorgden er voor dat in een mum van tijd meer dan 120.000 twitteraars kennis konden nemen van boodschappen en waarschuwingen voor bijvoorbeeld zakkenrollers.