Het heeft de Nederlandse Publieke Omroep ruim 1,5 ton gekost om van logo en naam te veranderen en vandaag vanaf 06.00 uur was het zo ver: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, ze bestaan niet meer. Vanaf nu heten ze NPO1, NPO2 en NPO3. De verandering geldt ook voor Zapp en Zappelin en voor alle radiostations die nu
NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM enzovoort worden genoemd. Online is ook alles aangepast, zoals Twitteraccounts. De publieke omroep voert de verandering door voor de herkenbaarheid. De namen van alle netten, sites en radiozenders waren tot nu toe verschillend. De NPO vreesde versnippering. Shula Rijxman, bestuurder van de NPO: "We geven de Nederlandse Publieke Omroep hiermee een duidelijk en herkenbaar gezicht dat je overal terug ziet. De waardering voor de publieke omroep is hoog en het bereik is groot. Er worden elk jaar opnieuw honderden mooie programma's door de omroepen gemaakt. En in al dat mediageweld willen we goed te vinden zijn." Begin dit jaar was er veel ophef over de ruim 100.000 euro die de NPO aan de Nederlandse Postduiven Organisatie moest betalen om de domeinnaam npo.nl in handen te krijgen.