De Belgische tak van supermarktketen Lidl startte een twitteractie, die meer succes oogstte dan verwacht. zullen 10.000 gezinnen de komende kerst extra lekker eten.
De supermarktketen gaf na een rondleiding aan 16 journalisten een pakket met een 4-gangen diner voor de feestdagen mee. Op dat pakket stond dat Lidl 5 van deze pakketten aan de voedselbank zou schenken, als de journalisten een tweet plaatsten met #luxevooriedereen. Daarna zou de onderneming voor elke daaropvolgende tweet, voorzien van deze hashtag, ook 5 pakketten uitkeren.Nadat 2 journalisten de hashtag hadden gebruikt, ontstond een sneeuwbaleffect. Uiteindelijk begonnen ook veel Nederlanders de hashtag te gebruiken. Binnen 24 uur werd de hashtag 1534 keer geplaatst op
Twitter. Dat laat zich vermenigvuldigen naar 7670 pakketten. Dat heeft Lidl afgerond naar 10.000 paketten. De actie is nu voortijdig afgebroken.De 10.000 Belgische gezinnen krijgen een pakket voor 4 personen met daarin soep, een hoofdgerecht, een luxe toetje en bonbons. De pakketten kosten 20 euro per stuk.