Dertig jaar zag USA-Today er hetzelfde uit: kleurig, tikkeltje schreeuwerig, liever korte dan lange artikelen, veel uitleg-grafieken. De krant is er de op één na grootste van de VS mee geworden (Wall Street Journal is grootste), mede dankzij de massale verspreiding op vliegvelden en in hotels. De krant noemt zichzelf onbescheiden 'The Nation's Newspaper'. Bij de lancering in 1982 (toen alle andere kranten nog in zwart-wit drukten en heel lange artikelen een bewijs waren van journalistieke topkwaliteit) werd de nieuwe krant spottend afgeschilderd als McPaper. Maar zoals McDonalds nu ook slaatjes verkoopt, zo gaat ook McPaper met zijn tijd mee. USA Today vindt zichzelf opnieuw uit: een radicaal andere, veel strakkere opmaak. Is het nu nog wel USA Today? Minder 'newsy'. Saai logo. De krant gelooft er zelf wel heilig in. En ook nu is er geen valse bescheidenheid: 'We are really trying to reinvent a news business.' De pagina's lijken steeds meer op een website. De krant blijft artikelen wel gratis aanbieden. Geen betaalmuren dus zoals bij veel andere kranten. Nieuw: Oud: Uitleg van de krant: