ABN AMRO kampt sinds zaterdagavond met een storing vanwege een DDoS-aanval. De bank meldt dat de diensten niet beschikbaar of erg traag zijn.
,,Het gaat hier niet om een hack. De veiligheid van Internet Bankieren, Mobiel Bankieren en iDeal zijn op geen enkel moment in het geding", benadrukt ABN AMRO in een bericht op Twitter. Op het moment doet de bank naar eigen zeggen ,,van alles om deze aanval te bestrijden".
Bij een zogenoemde DDoS-aanval wordt een internetsite bestookt met grote hoeveelheden dataverkeer zodat de server overbelast raakt en de website moeilijk of helemaal niet te bereiken is.
Volgens de website AlleStoringen begon de storing bij ABN AMRO zaterdag rond 18.30 uur. Klanten kunnen niet inloggen of krijgen een melding dat door een storing afschrijvingen nog niet zichtbaar zijn.
ABN kampte in januari meermaals met storingen. Vrijdagochtend nog konden klanten ook al geen gebruikmaken van de diensten Internet Bankieren, Mobiel Bankieren en iDeal.