De antikankercampagne van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis (AvL) in Amsterdam loopt uit op een flop. Het instituut heeft 700 duizend euro uitgegeven aan spotjes op radio en televisie met de bedoeling daarmee 5 miljoen binnen te halen. En nu de actie een maand loopt is er amper een ton binnengehaald, nog geen 2 procent. Dat bericht De Volkskrant. Vorige maand slaagde het instituut er in veel gratis publiciteit te halen met het 'nieuws' dat
kanker binnen twintig jaar voor 90 procent kan veranderen van een dodelijke in een chronische ziekte. De inzamelingsactie sloot daarop aan. Want dat goede nieuws zou alleen haalbaar zijn als gevers over de brug komen. Veel
geld komt al uit Alpe DuZes en andere acties. Dit zou 5 miljoen moeten toevoegen. Tot nu toe toont het publiek zich echter ook niet enthousiast voor de actie van het Amsterdamse ziekenhuis met de naam 'Tegen gelijke behandeling'. Het Instituut zelf zegt nog niet te wanhopen. Na de zomer gaat het geld binnenstromen.