De economische pagina's van uw krant kunnen dan wel de indruk wekken dat de crisis bijna voorbij is, maar wij achten u te slim om dit te geloven. Er zijn allemaal belanghebbenden (banken, politici, midden-, klein-, en grootbedrijf, goeroe's, makelaars en notarissen, advocaten en accountants) die gaag zien dat er aan de malaise nu eens een eind komt.
Zeker, we voelen erg met ze mee, maar uiteindelijk is er maar een maatstaf voor goede of slechte tijden: gaan de prijzen van goederen en diensten omhoog of gaan ze naar beneden? En omhoog betekent: er is veel vraag naar. En naar beneden: de mensen happen niet toe, want ze hebben geen geld. In The New York Times staat vandaag een leerzaam artikel dat ons verder helpt inzake deze kwestie. Het heet 'Going Deep for the Cheap in New York.'
Het stuk is een eindeloze opsomming van tips om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Goedkoop met de bus, vliegtickets, parkeerplaatsen, overnachtingen, 'discount dining', betaalbare bars, theaterbezoek, de beste uitverkoopadressen en wat al niet. Na lezing denk je gekgenoeg niet dat de crisis alweer achter ons ligt.
Bron(nen): The New York Times