Nog nooit ontving de NS zoveel klachten over te volle treinen. Tussen september en december vorig jaar werd er 17.000 keer geklaagd. Reizigers voelen zich 'een ingeblikt sardientje' en klagen over flauwvallers, schrijft het . Sinds september kunnen reizigers met hun mobiele telefoon klachten indienen bij de NS-reisplanner en het Meldpunt Volle Treinen van Rover. Mede daardoor verdrievoudigde het aantal klachten in september en oktober. Het drukste traject is Uitgeest-Amsterdam. Over de treinen van 8.13 en 8.43 uur is 712 keer geklaagd. 'De trein was niet een beetje vol maar echt OVERVOL!' verzucht een reiziger. 'Het zweet stond bij een ieder op de lip en het vocht droop van de ramen.' De tweede plaats gaat naar de intercity van 8.08 uur van Hilversum naar Amsterdam met 264 klachten. 'Het lijkt wel een veewagon,' zegt een passagier. 'Lepeltje lepeltje met een wildvreemde staan is niet waarom ik elke maand 180 euro betaal,' vervolgt hij. De NS zegt 30 procent van de treinen in de spits verlengd te hebben, maar herhaalt nog maar eens: 'Het zal ongelofelijk druk blijven. Staan hoort er gewoon bij.'
Bron(nen): AD