Er kan weer gestemd worden op de slechtste slogans van het jaar via . Altijd een fijn tussendoortje want deze slogans zijn tenenkrommend en grappig tegelijk. Dit jaar zijn het vooral kleine, lokale bedrijfjes die de
top 10 haalden. Zij bedenken de leuzen zelf, bijvoorbeeld 'Ed your service' (Ed Zorn Dakbedekking), 'Ik cake al naar je uit' (Van Dijk Banket) en 'Iedere paal gaat er in' (heibedrijf Steenman) - in tegenstelling tot grote bedrijven die de lijst haalden in eerdere edities. Denk aan Toyota ('Go fun yourself') en Schoenenreus (Dikke neus, ik ga naar Schoenenreus'). Ook al lieten de laatsten de leus door professionals bedenken, de lijn tussen een misser en een pakkende leus is dun. Eén van de initiatiefneemsters van de verkiezing, taalcommunicatiewetenschapper Christine Liebrecht: 'Vaak bevatten slogans woordspelingen, bijvoorbeeld met Engelse woorden die in het Nederlands een andere betekenis hebben'. Of er wordt gerijmd, zoals in 'Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord'. Liebrecht: 'Wij noemen dit 'Sinterklaasrijm': rijm welke te makkelijk is, te bedacht'. Dit beantwoordt nog niet de vraag waarom de ene leus werkt en de andere niet, en dat is ook eigenlijk niet te zeggen. Volgens Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing en retailing aan Nyenrode Business Universiteit, moet een leus vooral opvallend zijn en makkelijk te onthouden: 'Ook moet een slogan gekoppeld zijn aan de aanbieder. Een slagzin is effectief als de merknaam, de productcategorie en de waarden waar het bedrijf voor staat opgeslagen worden in het
brein, zoals 'Biertje?' van Heineken en 'Gewoon bij Albert Heijn''. Voor de verkiezing werden er dit jaar 279 slogans ingediend. De jury stelde een top 10 samen. Er kan nog tot 14 december tot 12:00 uur worden.