Het aantal jeugdige gebruikers groeit nog steeds, toch kan Snapchat het hoofd nauwelijks boven water houden. Het bedrijf Snap Inc. kreeg een zware klap op de beurs na beroerde tweede kwartaalcijfers. En het ergste van al: techgoeroes vragen zich af of de
app wel bestaansrecht heeft. Snapchat, een app om
foto's en video's te
delen met vrienden en familie, sloot het tweede kwartaal af met een verlies van 376 miljoen euro, een jaar eerder was dat nog 99 miljoen. Niemand had zo'n groot verlies zien aankomen. Het aantal actieve gebruikers groeide weliswaar met 21 procent in een jaar tijd, maar dat is niet genoeg om concurrenten als Facebook naar de troon te steken. Het voldeed bovendien niet aan de verwachtingen. Tot overmaat van ramp komt invloedrijke tech-website The Next Web vandaag met een artikel dat als kop heeft '. Daarin staat onder meer dat Snapchat te commercieel is geworden en dat er betere platforms zijn om foto's van vrienden te delen, zoals Instagram. In Nederland zijn er zo'n twee miljoen mensen die Snapchat gebruiken.