De smartwatch leek een briljante uitvinding, toch liet het succes lang op zich wachten, maar langzaamaan wint de gadget terrein, vooral door de vele sportfreaks en fitnessfanaten.
Vorig jaar werden er al 53 miljoen slimme horloges verkocht wereldwijd. Dit jaar gaat dat oplopen tot zeker 74 miljoen.
Vier verklaringen:
- Er zijn steeds meer fanatieke sporters
Een deel van het succes valt te verklaren door het nog altijd groeiende aantal sporters. Die vinden het leuk om op hun smartwatch allerhande info over hartslag, afstand, snelheid en slaappatronen bij te houden. - Ze worden steeds mooier
Het aloude sporthorloge was meestal een lomp ding waarmee je eigenlijk niet eens op de atletiekbaan gespot wilde worden. Die tijd is voorbij. De huidige generatie smartwatches lijkt steeds meer op een gewoon horloge: stijlvol en modieus. - Je hebt je smartphone minder nodig
Je kunt je slimme horloge verbinden met je smartphone, waardoor je direct al je meldingen ziet en niet steeds je smartphone tevoorschijn hoeft te halen. Nadeel is wel dat je dus ook altijd ziet of er notificaties zijn. Je kunt je smartwatch niet wegleggen, zoals je telefoon. - De batterij van je smartphone gaat langer mee
De belangrijkste energieslurper van je telefoon is je scherm. Doordat je nu via je horloge kunt zien of er berichten binnen zijn gekomen, hoef je dat scherm minder vaak aan te zetten en kom je dus misschien net wél de dag door met je telefoon.