Eergisteren presenteerde Google haar nieuwe logo. Het heeft een van de grootste veranderingen ondergaan sinds het eerste ontwerp in 1999. Google wordt nu geschreven in een veel simpeler, kinderlijker Sans Serif-lettertype. Wat vinden professionele vormgevers daar eigenlijk van? ''Ze hebben ervoor gekozen om elke cirkel die ze konden vinden te benadrukken. Dit is een effectieve manier om een vriendelijke, toegankelijke
indruk te maken. Maar daar steekt de 'l' een beetje vreemd bij af, aangezien het de enige geheel rechte vorm is. Dat het de enige groene letter is, helpt ook niet mee. Je kunt dus geneigd zijn om 'Googe' te lezen. Maar ze hebben er goed aan gedaan om deze onderscheidende kleurvolgorde te behouden. Het is de enige manier om in één oogopslag te zien dat het om Google gaat,'' zegt , letterontwerper bij Frere-Jones Type. Grafisch ontwerper schrijft: ''Ik zou de
naam veranderen in 'Goo'. Het is direct herkenbaar en past in de technische criteria om zo min mogelijk ruimte in te nemen en de benodigde bandbreedte te verminderen. Eventueel met ondertitel: Goo / Holds the World together.'' ''Toen ik de Google-animatie voor het eerst zag, dacht ik dat ik naar een Paul Rand-logo zat te kijken. De afwisselende primaire kleuren, de naam die in een G verandert en de speelse pulserende punten doen aan zijn werk denken. Ik weet niet hoe lang het duurt voor de animatie gaat vervelen, maar het is nu in ieder geval nog erg leuk om te bekijken. Dat vindt , art director en journalist.