Apple presenteerde maandagavond zijn Apple Watch. Het slimme
horloge moet een mode-accessoire worden dat je gewone horloge vervangt. Het apparaat kost minimaal 399 euro. Er is ook een variant, gemaakt van 18-karaats goud, die over de toonbank gaat voor 18.000 euro. Tijdens de presentatie vertelt Apple nog veel meer over het nieuwste paradepaardje. Zo werkt de Apple Watch niet zonder de iPhone, zit er een hartslagmeter op, kan hij spraakcommando's opvolgen en routebeschrijvingen tonen. De batterij gaat 18 uur mee. Het horloge is vanaf april te koop in een aantal Europese landen. Nederland volgt enkele maanden later. Één agendapunt wordt echter angstvallig vermeden: wat voegt de Apple Watch nu echt toe? Bij andere Apple-productpresentaties werd altijd in de inleiding uitgebreid ingegaan op het probleem dat het product zou oplossen. Zo zou de iPod destijds de mp3-speler perfectioneren en de gefragmenteerde markt overnemen. De eerste iPhone was een revolutie in de smartphonewereld, die de Blackberry ineens antiek deed lijken. De iPad was dan weer een grote verbetering ten opzichte van de kleine laptops die er waren. Bij de presentatie van de Apple Watch ontbrak een dergelijke inleiding over de bestaansreden van de Watch. Misschien omdat Apple zelf ook niet gelooft dat de horlogemarkt nu voorgoed gaat veranderen.