Tijd om de computergame uit het verdomhoekje te halen. Jonge
kinderen die veel computerspelletjes
spelen zouden namelijk betere cognitieve én sociale vaardigheden hebben dan hun leeftijdsgenootjes die nooit spelletjes doen op de pc. van de universiteit van Columbia analyseerden data over de geestelijke gezondheid van duizenden Europese kinderen tussen de 6 en 11 jaar oud. De wetenschappers ontdekten dat de kinderen die veel computergames speelden een 1,75 keer hogere kans hadden op een . Het effect van computerspelletjes op sociale vaardigheden was lange tijd een punt van zorg, maar nu blijkt dat de computerende kinderen ook daar beter op scoren. Ze onderhouden vaak betere sociale relaties met hun leeftijdsgenootjes. Er was verder geen significant verband tussen het spelen van computerspelletjes en psychische problemen. Universitair docent epidemiologie Katherine M. Keyes, die meewerkte aan het onderzoek, legt uit: "Het spelen van video games is vaak een gezamenlijke activiteit voor schoolkinderen. De resultaten van dit onderzoek geven aan dat kinderen die veel computerspelletjes spelen sociaal verbonden zijn met hun leeftijdsgenoten en goed geïntegreerd zijn op school."