SBS lijkt met de terugkeer van Man bijt hond en Lingo een goede zet te hebben gedaan. De nieuwe vooravond van de zender is met behulp van beide programma's succesvol van start gegaan. Voor de comeback van Man bijt hond zaten maandagavond 611.000 mensen voor de buis, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma dat laat zien wat Nederland bezighoudt, scoort daarmee een veertiende plek in de kijkcijferlijst van best bekeken programma's van de dag. Aansluitend werd, na vijf jaar afwezigheid, de tv-klassieker Lingo uitgezonden dat nog meer kijkers trok. Voor de nieuwe reeks met Jan Versteegh schakelden 802.000 kijkers in, goed voor een plekje in de top 10. Man bijt hond trok voorheen bij de NPO gemiddeld een half miljoen kijkers. In de toptijd waren dat er ruim 100.000 meer, in het laatste seizoen in 2015 daalden de cijfers. Lingo trok in de hoogtijdagen tegen de miljoen kijkers; maar het aantal zakte de laatste twee seizoenen ver onder de half miljoen. Naar de laatste aflevering in oktober 2014 keken nog geen 300.000 mensen. Chateau Meiland Ook Chateau Meiland, dat maandag op dezelfde zender begon aan een tweede seizoen, trok veel bekijks. De show rondom Martien Meiland en zijn gezin werd door 970.000 mensen gezien, volgens Mediacourant een record. Het nieuwe seizoen van Waar is de Mol van Johnny de Mol startte met 551.000 kijkers. NPO 1 scoorde met We zijn er bijna het best (1,6 miljoen). Het NOS Journaal van 20.00 uur (1,5 miljoen) en Denkend aan Holland (1,3 miljoen) maken de top drie compleet.