The Wall Street Journaal heeft twijfels."The big doubt about Facebook", staat boven een artikel. De WSJ noemt het autobedrijf Kia. Dat adverteert al jaren via Facebook maar weet nog steeds niet of hun doel gerealiseerd wordt: Gaan Facebook-gebruikers naar de showroom en kopen ze daar ook echt een auto?
Wat een mooi succesverhaal. Een bedrijf amper een paar jaar oud met 900 miljoen gebruikers en miljarden dollars omzet. Mooi dus, maar het echte succes staat of valt met de advertenties. En adverteerders hebben geen idee of Facebook wel zo aantrekkelijk voor hen is.
Volgende week gaat de top van Facebook op toernee vanwege de beursgang van het bedrijf. Investeerders moeten beslissen hoeveel het bedrijf nu echt waard is. Bezoekers zijn pas interessant als ze op de advertenties klikken. De grote adverteerders volgen Facebook op de voet maar weten dus nog niet of ze de 'like'-knop aan moeten klikken. Ook zakenblad Forbes is allesbehalve enthousiast. Het vergelijkt Facebook met andere 'high flyers' als Google, Amazon en Apple. Die zijn hun geld waard. Dat hebben ze immers bewezen. Facebook moet dat nog bewijzen. 'A great idea' is niet altijd 'great busness'. De van een aandeel is niet altijd hetzelfde als de onderliggende . Facebook moet alle hoog gespannen verwachtingen nog waar maken.