Het is traditioneel weer tijd voor de verkiezing van van het jaar. Niet heel belangrijk, wel grappig. De Nederlandse middenstanders zijn weer massaal in de pen geklommen voor een grap en een grol op hun busje of winkelruit. En dat zorgde weer voor juweeltjes als: 'Ga niet zelf kutte, bel Ronald Schutte’ of ‘Voor ieder reetje een Aarts W.C-tje’. Al sinds 2012 verzamelen twee communicatiewetenschappers de slechtste slogans van Nederland. Vorig jaar won ‘Van kop tot kont, worst in de mondvan een worstenbroodjesverkoper. 'Zit je haircut', ging het jaar ervoor met de twijfelachtige eer aan de haal. "De keuze is reuze", klinkt het in stijl. Tefke van Dijk en Christine Liebrecht hebben dankzij behulpzame lezers een blog vol met tenenkrommende woordspelingen en semi-grappige kreten. "Genoeg om het hele jaar lang iedere werkdag een nieuwe slogan online te zetten. Aan het einde van het jaar verzamelen we een longlist met twee slogans van iedere maand, en met behulp van een jury komen we dan tot een shortlist met tien genomineerden." Je kunt nog tot en met donderdag op deze 10 slogans:
Bron(nen): De Volkskrant