De vele miljoenen mensen die naar Skyfall zijn geweest (en nog zullen gaan) kan het niet ontgaan zijn dat het beste bier
Heineken bier is. Volgens een artikel van Business Insider en Livescience is het weggegooid geld. In het verleden zijn er epische voorbeelden geweest van (zo heet het als een product tegen betaling aandacht krijgt in een film of op TV). Toen Tom Cruise een Ray-Ban zonnebril droeg in 'Risky Business', schoot de verkoop van het merk daarna omhoog. Toen Cruise een film later in Top Gun een Aviator droeg, werd dat model een hit. Het kan dus helpen. Een markteting deskundige zegt tegen BI: 'Die voorbeelden zijn uit een tijd dat product placement nog nieuw was en nog maar heel weinig voorkwam. Het publiek merkte een product toen op en handelde er later naar'. Maar nu zitten er zoveel producten verstopt in tv-programma's en films dat de consument in de gaten heeft dat het reclame is en er dus veel minder op reageert. Het effect van product placement hangt ook af van het soort publiek. Een heleboel kijkers naar Skyfall drinken nooit bier. Van degenen die dat wel doen zullen veruit de meeste een favoriet merk hebben, waaraan ze vast houden. Die 45 miljoen is dus besteed om de mening te beïnvloedenvan dat (kleine) deel van de bezoekers dat bier drinkt, twijfelt over zijn voorkeursmerk, en geld genoeg heeft om het duurdere Heineken te betalen. Is dat 45 miljoen waard? Heineken denkt kennelijk van wel.