ING haalt bakzeil na storm van protest.

Economie
door Admin
woensdag, 26 februari 2014 om 10:41
welingelichtekringen header 1
Gisteren was internetbankieren van ING weer eens kapot. En door die storing hebben veel mensen boekingen twee of meer keren gedaan, omdat het op de app of de computer leek of de transactie was mislukt. ING kondigde vanmorgen aan dat dat niet het probleem was van ING, Klanten moesten maar zien dat ze hun geld weer terugkregen, zei de bank. ,,Wij zien iedere dag dubbele overboekingen. Wij kunnen en mogen als bank daar niet op ingrijpen. Ook niet in het geval van een storing'', zei een woordvoerder. Een storm van protest met name op Twitter was het gevolg. Blijkbaar heeft dat effect gehad. Meldde ING vanmorgen nog dat de klanten het zelf moesten uitzoeken, later verscheen deze mededeling:
Sommige klanten hebben tijdens de storing van dinsdag 25 februari meerdere malen geld overgemaakt , omdat zij niet goed konden zien of de overboeking was gelukt. Daardoor leek het vandaag alsof de dubbele overschrijvingen daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Dit is niet het geval. Wat klanten vanaf 10:30 vanmorgen zien bij hun af- en bijschrijvingen geeft de daadwerkelijke situatie weer. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.