VEVEY (ANP/BLOOMBERG) - Nestlé heeft de omzet in het eerste kwartaal zien stijgen. De Zwitserse producent van onder meer Nespresso-koffie en KitKat-repen profiteerde daarbij van prijsverhogingen die het doorvoerde. Daarmee probeerde het bedrijf de gestegen koffie- en cacaoprijzen te compenseren.
De omzet steeg met 2,3 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder tot 22,6 miljard Zwitserse frank, omgerekend ongeveer 24 miljard euro. Vooral in Europa en de regio Afrika, Oceanië en Azië bracht de verkoop van Nestlé-producten meer op, terwijl de omzet in Noord- en Zuid-Amerika vrijwel gelijk bleef.
Nestlé haalde de meeste omzet uit de verkoop van poeder- en vloeibare dranken, waaronder ook koffie van merken als Nespresso en Dolce Gusto valt. De opbrengsten uit deze categorie waren goed voor 6,1 miljard Zwitserse frank. Ook de omzet uit zoetwaren, zoals de KitKat-repen en Smarties, nam toe.