LONDEN (ANP) - Topman Hein Schumacher van Unilever wil dat het verzorgings- en voedingsmiddelenconcern voortaan vooral "realistische" doelen nastreeft op het gebied van duurzaamheid. In het verleden stelde het bedrijf "met opzet ambitieuze doelen", maar nu is het volgens de Nederlander zaak om op de kortere termijn concrete resultaten te boeken.
Dat zei Schumacher in een gesprek met media over de eerstekwartaalcijfers. Vorige week maakte Unilever bekend een aantal duurzaamheidsdoelen te wijzigen. Zo mikt het bedrijf niet meer op een halvering van het verbruik van nieuw plastic volgend jaar, maar op 30 procent minder verbruik in 2026. Ook schoof Unilever de deadline om volledig herbruikbaar, recyclebaar of biologisch afbreekbaar plastic te gebruiken vooruit.
"Het is geen afzwakking, we verhogen juist onze inzet", zegt Schumacher daarover. Door "meer focus te leggen" op haalbare doelen maakt Unilever zich volgens hem klaar voor de toekomst.