Wie denkt dat het hip is om ingewikkelde koffies te bestellen in tenten waar de serveerster barista wordt genoemd, heeft het mis. Bouillon is wat de ware foodie drinkt in 2015. In New York staan er ellenlange rijen voor het afhaalloket van Marco Canora. Hij verkoopt bouillon onder de Italiaanse naam 'brodo', wat al een stuk beter klinkt dan het Engelse 'bone broth', maar hetzelfde is: heet water dat smaak krijgt door er een bot in te laten trekken. De New Yorkers zijn bereid er 9 dollar voor te betalen. Ze geloven dat de saaie soep ontstekingsremmend werkt en het immuunsysteem versterkt. Ook zou het collageen in het bot goed zijn voor de huid. Trendwatchers prijzen bouillon dan ook al aan als de nieuwste 'health food'. Dat is niet zo vreemd, vindt voedingstrendwatcher Stefanie Bierbaum. In de bouillonrage komen verschillende trends samen. Gezonde shakes zijn populair, evenals comfort food en primitieve diëten waarin dierlijke eiwitten centraal staan. Bierbaum: 'Nadat we jaren bezig geweest zijn om vet te ontwijken, en overal een light-versie van hebben geprobeerd te maken, keren we nu langzamerhand terug naar een natuurlijker manier van eten. Met meer vet, maar dan minder bewerkt, en met meer smaak'.