Een opmerkelijke trend speelt zich af in winkels van een Spaanse de supermarktketen Mercadona. Tussen 19 en 20 uur kunnen singles er duidelijk maken dat zij een partner zoeken door een ananas omgekeerd in hun winkelkar te stoppen
Het was actrice en comedian Vivy Lin die de ananastrend lanceerde. Op Tiktok postte zij een video waarin ze een winkelkar voortduwt in een vestiging van de Spaanse supermarktketen Mercadona. “Het moment om een partner te vinden in Mercadona is tussen 19 en 20 uur”, zegt ze daarin.
De keten zelf deed daar nog een schepje bovenop, door op datzelfde Tiktok beelden te posten van een ananas die in de rekken ligt. “Deze ananas wacht op jou om een afspraakje te krijgen”, staat erbij. Door de ananas daarna met de onderkant naar boven in je winkelkar te stoppen en richting de rekken met wijn te rijden, maak je vervolgens duidelijk dat je single bent en op zoek bent naar iemand om een leuke tijd mee te hebben.
De video’s gingen viraal en hebben ertoe geleid dat heel wat mensen de daad bij het woord hebben gevoegd. In Madrid bijvoorbeeld zijn al meerdere meldingen gekomen van tieners die lange tijd rondrijden in de winkel met een winkelkar - met ananas - zonder iets te kopen. Eén van die tieners had zich zelfs verkleed als ananas, schrijft het
NieuwsbladIn Bilbao werd de politie zelfs ter plaatse geroepen omdat het te druk was in de winkel en de situatie door de vele aanwezigen uit de hand dreigde te lopen.