Zijn Apple commercials niet meer wat ze geweest zijn?

Media
zaterdag, 28 juli 2012 om 15:09
welingelichtekringen header 1
Apple komt met een nieuwe serie commercials rond de Olympische Spelen. Er is veel kritiek:"Dreadful". En "Oh no. Another terrible Mac commercial". Fortune schrijft: "Apple's Olympic TV ads: One funny one, two not so much". Is dit het beste wat de super-creatievelingen van Apple konden verzinnen? Lopen ze bij Apple al met WWSS-buttons rond? 'What Would Steve Say?' Beetje saai dus, niet echt bijzonder. Iets te veel traditionele reclame in de sfeer van: "Wij zij erg goed. Koop ons". Eens met kritiek? Of niet?(onderaan bericht kun je reageren) De filmpjes draaien alle drie om een Apple-genius: De immer energieke, in blauwe T-shirts gestoken medewerkers die in Apple-winkels al je technische problemen oplossen. Of - nog vaker - je nog best één keer willen uitleggen wat je zelf fout gedaan hebt. ( staan de 2 andere filmpjes uit deze serie, met diezelfde - weinig flamboyante -'genius') Waar zijn de tijden van de 'wow'-commercials van Steve Jobs. Krijgt nostalgie de overhand? Zeker is dat in de reclamewereld iedereen zich deze commercial uit 1997 nog herinnert. Ingesproken door Steve Jobs zelf. (Let op: Het woord 'genius' komt er al in voor) En was de lange serie commercials onder het motto "Get a Mac" ook beter, leuker, origineler dan de nieuwe Genius-serie? Apple op humoristische en bijna vernederende wijze frontaal tegen Microsoft: voor meer voorbeelden van de 'Get a Mac'-filmpjes.