Volgens de New York Times overweegt
Apple een strategisch belang van honderden miljoenen dollars te nemen in
Twitter. Apple is groot op de markt voor mobiele telefoons, tablets en apps, maar heeft op het gebied van de sociale media de boot gemist. Nu steeds meer mensen een groot deel van hun tijd op het web doorbrengen binnen de context van sociale netwerken als Facebook en Twitter, en daar ook veel (potentieel waardevolle) informatie over zichzelf achterlaten, is het niet meer dan logisch dat Apple probeert een positie te verwerven op deze markt. Een samenwerkingsverband met Facebook is afgesprongen, omdat de twee firma's het niet eens konden worden over de integratie van Facebook in Apple's muzieksite Ping. Intussen heeft een van Apple's concurrenten – Microsoft – een belang genomen in Facebook. Een andere concurrent van Apple, Google, heeft een eigen sociale netwerksite, Google Plus. Voorlopig doen Apple en Twitter het echter rustig aan. Facebook heeft het geld van Apple niet echt nodig en Apple kan het zich veroorloven de kat uit de boom te kijken. Nu menigeen zich afvraagt of de verwachtingen over de beurskoersen van 'nieuwe' internetondernemingen zoals Facebook en Zynga niet veel te hoog gespannen zijn (de koers van Facebook is deze week zelfs ingestort) heeft Twitter ook niet zoveel haast met een beursgang. Volgens Twitter-directeur Dick Costolo zou Apple 'een geweldige partner' zijn, maar verder weigerde hij ieder commentaar.
Bron:
New York Times