Uit een onderzoek van Redshift Research en Bite blijkt dat sociale media en tablets helemaal niet zo populair zijn onder de Y-generatie. Een generatie die er toch om bekend te staat veel tijd online te spenderen. Redshift Research en Bite heeft 2000 Britse en Amerikaanse consumenten tussen de 17 en 31 jaar ondervraagd om tot deze conclusie te komen. Van de ondervraagden geeft 43% aan helemaal geen gebruik te maken van
Twitter en slechts 41% zegt meer dan drie uur per week te besteden aan Facebook. 65% van Generatie Y geeft zelfs aan dat ze vaker gebruik maken van een laptop of pc om te internetten, dan een tablet of smartphone. Ze blijken zelfs weer te gaan
lezen: 37% van de ondervraagden ziet zichzelf als een fervent lezer. Generatie Y besteedt gemiddeld 108 uur per jaar aan internetten, 71 uur aan Twitter, 77 uur aan het lezen van online nieuws en 36 uur aan het lezen van online showbizznieuws of de nieuwste sterrenroddels. De onderzoekers zeggen dat andere studies naar dit onderwerp een veel te simplistisch beeld hebben geschilderd van de Y-generatie en hoe ze zich zouden gedragen, aldus Claire Davidson van Bite. Het is belangrijk voor bedrijven om te leren hoe de generatie in elkaar zit, zodat ze de jonge generatie diensten en producten kan bieden die passen bij de doelgroep.