Een tijdschrift of krant lezen op de Ipad is een genoegen. Nooit zag Der Spiegel er mooier uit dan zo, ook al omdat de digitale versie meer mogelijkheden biedt. En toch... na twee keer is de aardigheid er al aardig vanaf. Kranten en tijdschriften verwachten het heil van de iPad. Maar het is zeer de vraag of dat terecht is. In Amerika, waar de iPad al veel meer is ingeburgerd, begint de verkoop van tijdschriften al weer te dalen, terwijl het aantal iPad-bezitters sterk toeneemt. De iPadclub (dé bron voor nieuws over de iPad) schrijft het volgende: "De verkoopcijfers van digitale magazines voor tablets zijn afgenomen. Dat blijkt uit cijfers van het Audit Bureau of Circulations. We hebben het hier over Amerikaanse tijdschriften, die een paar maanden voorliepen op de Nederlandse initiatieven. Maandblad Vanity Fair verkocht in november 8.700 digitale novembernummers, terwijl dat in augustus, september en oktober nog op 10.500 lag. Glamour verkocht 4.301 digitale tijdschriften in september maar kreeg in de maanden erna te maken met een daling van 20% naar 2.775 in november. GQ verkocht in november 11.000 stuks, terwijl dat tussen mei en oktober nog gemiddeld 13.000 was. Ook bij Wired nam de verkoop af: eerst 31.000 nummers tussen juli en september, maar nu tussen de 22.000 en 23.000. In vergelijking met de gedrukte edities vallen de verkoopcijfers ook in het niet: er werden in oktober en november 130.000 gedrukte nummers verkocht. Bij Men’s Health liepen de verkopen tussen voor- en najaar terug van 2.800 naar 2.000. Dat de belangstelling is afgenomen was wel te verwachten nu de nieuwigheid er voor veel mensen af is."