Twitter heeft een probleem: veel mensen melden zich wel aan, maar nemen na korte tijd weer afstand van twitter, omdat het hen niet bevalt en ze er geen plezier aan beleven. Deutsche Bank onderzocht dit fenomeen, dat de groei en winstgevendheid van twitter negatief beinvloed en kwam met dit rijtje redenen waarom mensen stoppen met twitter: 1. Ik kon de informatie die ik van Twitter haalde ook op andere plaatsen vinden (82%) 2. Er was geen bruikbare informatie op Twitter (77%) 3. Het aantal tweets was te veel; Twitter filtert of sorteert de berichten niet (76%) 4. Ik heb een account aangemaakt, maar heb er daarna nooit meer aan gedacht (68%) 5. Ik ben overgestapt naar een ander sociaal netwerk (62%) 6. Ik ergerde me aan de advertenties op Twitter (60%) 7. Er zijn geen foto’s zoals op andere sociale netwerken (54%) 8. Ik kreeg meerdere tweets over hetzelfde onderwerp (49%) 9. Ik kon geen bekenden vinden op Twitter (47%) 10. Ik kon niemand een bericht sturen op Twitter (42%) 11. Het aanmelden was te ingewikkeld (25%)